Zapytaj o ofertę
Ciepło, bezpiecznie, komfortowo! Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Ciepło, bezpiecznie, komfortowo!

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Wszystko, co chciałbyś wiedzieć na temat przeglądów, konserwacji, gwarancji, serwisu, rejestracji urządzenia i o ewentualnych kosztach z tym związanych, ale boisz się zapytać...

Adnotacja

W poniższych odpowiedziach używamy pojęć: przegląd, serwis, konserwacja, które dotyczą wykonywania tych samych czynności.

  

Pod względem technicznym zakres przeglądu gwarancyjnego i pogwarancyjnego jest taki sam. Oba przeglądy mają na celu utrzymanie urządzenia w dobrej kondycji, zachowanie jego sprawności, wykrycie potencjalnych usterek oraz uniknięcie kosztownych napraw w przyszłości. Przegląd gwarancyjny, w odróżnieniu od przeglądu pogwarancyjnego, to kompleksowa kontrola techniczna urządzenia przeprowadzana w okresie obowiązywania gwarancji. Regularne przeprowadzanie przeglądów gwarancyjnych zgodnie z wytycznymi producenta pozwala na utrzymanie gwarancji na urządzenie. 

Przegląd gwarancyjny powinien być zgłoszony do Viessmann, z uwagi na fakt, że gwarantem urządzenia jest firma Viessmann. Zgłóś przegląd na: moj.viessmann-serwis.pl.

Szczegółowe warunki gwarancji zawarte są w karcie gwarancyjnej danego urządzenia. Jednym z warunków jej utrzymania jest zlecenie pierwszego uruchomienia oraz przeglądów konserwacyjnych firmie Viessmann lub wyznaczonej przez nią specjalistycznej firmie posiadającej odpowiednie uprawnienia.

Więcej informacje na temat warunków gwarancji urządzeń Viessmann można znaleźć na stronie: Warunki gwarancji.

Pompy ciepła oraz kotły serii Vitodens 1xx i 2xx  posiadające fabryczną 5-letnią gwarancję producenta, bez możliwości jej przedłużenia. Istnieje jednak opcja wykupienia dodatkowego ubezpieczenia zapewniającego 3-letnią ochronę urządzenia w przypadku awarii. Ubezpieczenie rozpoczyna się następnego dnia po zakończeniu okresu gwarancji producenta.

Więcej informacji na temat ubezpieczenia urządzeń Viessmann można znaleźć na stronie: Ubezpieczenie.

Numer seryjny urządzenia znajduje się na jego tabliczce znamionowej. Powinien on również być zapisany w protokole uruchomienia.

Dowiedz się więcej tutaj: viessmann.zendesk.com/hc/pl/articles/7585898777500-Gdzie-mog%C4%99-znale%C5%BA%C4%87-numer-seryjny-urz%C4%85dzenia-grzewczego.

Przeglądy urządzeń należy wykonać w cyklach rocznych tj. do 12, 24, 36, 48, 60 itd. miesięcy od momentu uruchomienia urządzenia. Zaleca się wykonanie przeglądu przed sezonem grzewczym, co umożliwi szybszą realizację usługi oraz zapewni, że urządzenie będzie odpowiednio przygotowane do pracy w sezonie zimowym.

Wykonanie przeglądu przed upływem 12-stu miesięcy nie powoduje skrócenia trwania gwarancji.

Przykład:
Pan Jan uruchomił kocioł w kwietniu 2024 r. W przypadku urządzenia Pana Jana gwarancja na urządzenie wynosi 24 miesiące tj. do kwietnia 2026 r.  Aby przyśpieszyć usługę konserwacji w sezonie grzewczym, pierwszy przegląd gwarancyjny wykonał wcześniej w styczniu 2025 r.  Gwarancja urządzenia Pana Jana trwa niezmiennie do kwietnia 2026 r.

Przeglądy gwarancyjne urządzeń należy wykonać w cyklach rocznych tj. do 12, 24, 36, 48, 60, itd. miesięcy od uruchomienia urządzenia.

Zlecenie przeglądu wcześniej nie musi oznaczać zwiększenia liczby wykonywanych w okresie gwarancji usług - np. pierwszy przegląd gwarancyjny może zostać wykonany w 6-tym miesiącu od uruchomienia urządzenia, a drugi wciąż może być przeprowadzony przed upływem 24 miesięcy od uruchomienia.

Zakres czynności wykonywanych w ramach przeglądu zależy od typu urządzenia. Pełen zakres czynności można znaleźć na stronie: www.viessmann-serwis.pl/serwisonline/listaczynnosci

Przegląd gwarancyjny i pogwarancyjny urządzenia można zamówić przez oficjalne kanały Viessmann: 

  • dzwoniąc na infolinię: 801 080 124,
  • przez platformę moj.viessmann-serwis.pl,
  • kontaktując się bezpośrednio z firmą serwisową posiadającą odpowiednią umowę z Viessmann.

Zlecenie przeglądu urządzenia można zgłosić m.in. za pomocą platformy moj.viessmann-serwis.pl. Użytkownik zakłada konto, rejestruje urządzenie i umawia wizytę uprawnionego serwisanta online.

Chęć wykonania przeglądu urządzenia można zgłosić, kontaktując się z infolinią Viessmann pod numerem 801 080 124. Doradca techniczny przyjmie zlecenie i przekaże je wyspecjalizowanej firmie posiadającej odpowiednie uprawnienia do wykonywania przeglądów urządzeń Viessmann.

Zgodnie z warunkami gwarancji, przeglądy urządzeń powinny być wykonywane przez Gwaranta, czyli firmę Viessmann lub wyznaczoną przez nią specjalistyczną firmę. Przegląd gwarancyjny urządzeń może być przeprowadzony przez Partnerów Serwisowych Viessmann, którzy stanowią bezpośrednie zaplecze serwisu fabrycznego, oraz firmy posiadające uprawnienia producenta do wykonywania takich przeglądów.

Opiekę nad urządzeniami Viessmann sprawują wyspecjalizowane firmy serwisowe posiadające odpowiednie uprawnienia Viessmann. Użytkownik może zrezygnowania z opieki danej firmy i poprosić o przydzielenie innej. Zmiany można dokonać za pośrednictwem platformy moj.viessmann-serwis.pl lub dzwoniąc na infolinię Viessmann pod numer 801 080 124

Zarówno przegląd gwarancyjny, jak i pogwarancyjny są usługami płatnymi. Koszt przeglądu jest uzależniony od typu urządzenia.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć o koszcie przeglądu skontaktuj się z Infolinią Viessmann pod numerem telefonu: 801 080 124.

Koszt przeglądu jest uzależniony od typu urządzenia. Jeżeli chcesz się dowiedzieć o koszcie przeglądu skontaktuj się z Infolinią Viessmann pod numerem telefonu: 801 080 124.

Firma Viessmann oferuje użytkownikom swoich urządzeń dostęp zarówno do serwisu fabrycznego, jak i Partnerów Serwisowych na terenie całego kraju. Zaplecze serwisu fabrycznego składa się z inżynierów serwisu - pracowników firmy Viessmann, którzy dysponują najwyższym poziomem wiedzy w zakresie produktów marki.

Każda wykonana usługa powinna być udokumentowana. W przypadku urządzeń z papierową kartą gwarancyjną serwisant powinien dokonać odpowiedniego wpisu w karcie. W przypadku urządzeń z elektroniczną kartą gwarancyjną technik dokonuje wpisu w systemie firmy Viessmann, a użytkownik otrzymuje protokół w formie elektronicznej na adres e-maila (niezbędne jest założenia konta na platformie moj.viessmann-serwis.pl).

„Mój Viessmann” (moj.viessmann-serwis.pl) to platforma przeznaczona dla użytkowników urządzeń Viessmann, umożliwiająca zarządzanie serwisem urządzenia oraz zlecanie przeglądów gwarancyjnych i pogwarancyjnych online. Rejestracja na platformie zapewnia także:

  • pełen dostęp do historii serwisowej,
  • elektroniczne protokoły przeglądów,
  • potwierdzenie okresów gwarancyjnych,
  • możliwość szybszego kontaktu z firmą serwisową posiadającą odpowiednie uprawnienia.

Użytkownicy posiadający urządzenia z elektroniczną kartą gwarancyjna mają obowiązek rejestracji na platformie. Jest to jeden z warunków zachowania gwarancji producenta.

Każdy użytkownik, który założy bezpłatne konto na platformie moj.viessmann-serwis.pl, ma dostęp do pełnej historii serwisowej swojego urządzenia. Odnotowane są tam wszystkie usługi realizowane przez firmę Viessmann oraz zgłoszone przez firmy serwisowe.

Wszelkie informacje na temat urządzeń Viessmann można uzyskać, dzwoniąc na infolinię Viessmann pod numer 801 080 124 i podając numer fabryczny danego urządzenia. 

Zmiana właściciela lub zmiana danych kontaktowych powinna zostać zgłoszona. Można to zrobić, dzwoniąc na infolinię Viessmann pod numer 801 080 124.

Numer konta do wpłaty za usługę znajduje się w treści wiadomości SMS, wysłanej na wskazany numer po wykonanej usłudze oraz w dolnej części faktury papierowej.

Usługi konserwacji realizowane są przez Firmy Partnerskie i wykonujące usługi na zlecenie Viessmann. Jeżeli otrzymali Państwo fakturę od Viessmann, a nie rozliczali się Państwo bezpośrednio z firmą wykonującą usługę, taką fakturę należy opłacić. 

Zaniechanie regularnych przeglądów może skutkować poważnymi konsekwencjami, takimi jak:

  • utrata gwarancji na urządzenie - brak regularnych przeglądów gwarancyjnych powoduje unieważnienie gwarancji udzielonej przez producenta. Zaniedbanie tego obowiązku sprawia, że w przypadku awarii urządzenia użytkownik musi pokryć koszty naprawy z własnej kieszeni,
  • spadek sprawności - zanieczyszczenia kluczowych komponentów – mogą prowadzić do obniżenia efektywności działania urządzenia. W rezultacie zużywa ono więcej energii, a mimo to nie osiąga optymalnej wydajności,
  • wzrost kosztów eksploatacji - spadek sprawności urządzenia przekłada się na większe zużycie paliwa lub energii elektrycznej, co  zwiększa koszty eksploatacyjne,
  • większe ryzyko awarii - brak przeglądów prowadzi do kumulacji drobnych usterek, które mogą przekształcić się w poważne awarie wymagające kosztownych napraw,
  • skrócenie żywotności urządzenia – eksploatacja urządzenia bez jego regularnej konserwacji powoduje szybsze zużycie podzespołów, co może wymagać wcześniejszej wymiany urządzenia na nowe.

Choć podstawowe czynności, jak kontrola ciśnienia w instalacji, można wykonać samodzielnie, to prace konserwacyjne, obejmujące zarówno sprawdzenie poprawności działania, jak i drobne naprawy, powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych serwisantów posiadających odpowiednie uprawnienia firmy Viessmann.

Konsultacje i wyceny ekspertów

Potrzebujesz nowego systemu grzewczego lub chcesz zlecić konserwację obecnego? Ale nie wiesz od czego zacząć? Tutaj możesz poprosić o bezpłatną, niezobowiązującą konsultację z ekspertem oraz wycenę. Nasi eksperci pomogą Ci wybrać i zaplanować Twój nowy system grzewczy lub przeprowadzą konserwcję obecnego urządzenia.

Z Viessmann możesz być spokojny o swój system grzewczy. Nasze kompleksowe podejście do obsługi posprzedażowej, wsparcie techniczne i innowacyjne rozwiązania zdalnego monitoringu to gwarancja bezpieczeństwa i komfortu na najwyższym poziomie. Ciesz się ciepłem, które trwa!


Jak możemy pomóc?

Potrzebujesz pomocy w wyborze produktu?

Zapytaj o ofertę